Zo verhoog je jouw klikratio, met 15%!

(Digital) MarketingCRO

Bart Madou

Digital Marketeer

Bart Madou

Digital Marketeer

Bepaalde woorden hebben (onbewust) veel invloed op het gedrag van mensen. Door kleine wijzigingen in woordgebruik kun je hierdoor enorm veel invloed uitoefenen op het klikratio in bijvoorbeeld je advertenties. Voor een van onze klanten zorgde dit zelfs voor een stijging van 15%!

De afgelopen periode hebben we aandacht besteed aan het woordgebruik in advertenties voor verschillende klanten. Zo voerden we bijvoorbeeld een A/B test uit waarbij in een van de varianten het woordje “nu” aan de button was toegevoegd. In de originele was het woordje “nu” niet inbegrepen. Beide advertenties waren actief in:

  • dezelfde periode
  • onder dezelfde doelgroep
  • met hetzelfde budget

En wat bleek? Na afloop van de advertentieperiode had de uiting met het woordje nu een 15% hogere CTR (klikratio). Een enorme toename. In eerste instantie zo groot, dat we het zelf bijna niet geloofden. Dus deden we nog meer testjes met dezelfde insteek. En telkens won degene met het woordje "nu". Niet elke keer met 15%, maar wel elke keer significant genoeg om meerwaarde te hebben.  

 Wil jij je klikratio ook met 15% verhogen? Gebruik dan het woordje “nu”. 

Meer weten over je klikratio verhogen en meer klanten krijgen? Hier hebben we informatie gebundeld over zogenaamde conversie optimalisatie. Liever direct aan de slag met krachtige woorden? We zetten een mooie selectie voor je op een rijtje.? 

Excited?

Ons eerste gesprek is sowieso vrijblijvend - en we garanderen dat je op z’n minst met flink wat inspiratie op zak wegloopt. Zin in koffie?